Veel gestelde vragen
Reisadvies
Reizen binnen Europa:
In Europa kunt u veilig en fijn reizen zonder risico’s. Diverse landen hanteren bovendien geen inreismaatregelen meer. In sommige Europese landen geldt het zogenaamde 3G beleid: genezen, gevaccineerd of getest. De eisen die per land hieraan gesteld worden kunnen verschillen.
Reizen buiten Europa:
Onze bestemmingen buiten Europa hebben kleurcode groen of geel. Alle landen zijn open en kunnen bezocht worden. In veel gevallen moet u volledig gevaccineerd zijn.
Algemeen advies
Kijk voorafgaand aan uw reis, maar ook tijdens uw vakantie regelmatig op nederlandwereldwijd.nl van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Hier vindt u de meest actuele informatie over reizen binnen Nederland en naar en in het buitenland.
Heeft u een test nodig voor vertrek naar uw bestemming? Deze is voordelig te regelen via de website van Spoedtest.
Zekerheid en flexibiliteit
Voor alle boekingen bieden wij de volgende zekerheden:
Zekerheid over uw betaling
Alle betalingen zijn te allen tijde gedekt door de SGR.
Geld-terug-garantie: Indien uw reis als gevolg van COVID-19 door ons geannuleerd wordt, ontvangt u geen voucher, maar storten wij de door u reeds voldane betaling binnen 14 dagen retour.
Zekerheid tijdens uw reis
Voor alle reizen geldt: indien een land de code rood kent of indien er quarantaine-verplichtingen gelden die niet op te heffen zijn door vaccinatie of testen, kunt u gratis omboeken of gratis annuleren. In dit geval geldt de Geld-terug-garantie.
Is er door COVID-19 noodzaak om tijdens de vakantie direct terug te reizen naar Nederland, dan zullen wij hierop alle hulp en bijstand verlenen.
Vlak voor u vertrekt en ook wanneer u al op uw vakantiebestemming bent, houden wij u op de hoogte van relevante ontwikkelingen omtrent COVID-19. Natuurlijk staan wij u bij met advies en raad wanneer dat nodig of gewenst is.
Onze nooddienst is 24/7 bereikbaar voor hulp en bijstand in geval van nood. Op een aantal bestemmingen is ook Nederlandssprekende reisleiding van de Jong Intra Vakanties ter plaatse.
Als u een (vlieg)busreis of riviercruise geboekt heeft, staat uw chauffeur en/of reisleider u bij in geval van nood.
Gratis omboekservice
U kunt bij ons tot 28 dagen voor vertrek gratis omboeken voor de volgende vakanties:
- Bus- en vlieg-busreizen
- Riviercruises
- Autovakanties
- Autorondreizen
- Campingvakanties
U betaalt bij een omboeking geen wijzigingskosten. Eventuele reissomverschillen (bv. door een ander seizoen of als het nieuwe ticket duurder is) worden verrekend. U dient er rekening mee te houden dat de geboekte luchtvaartmaatschappij en het reisgezelschap hetzelfde dienen te blijven.
Het Flexpakket
De Jong Intra Vakanties biedt een uniek Flexpakket voor de volgende vliegreizen:
- Zonvakanties in Europa (Spanje, Griekenland, Italië, etc. etc.)
- Stedentrips in Europa
- Fly drives in Europa
De kosten voor het Flexpakket bedragen € 10 per persoon per enkele reis. Hiermee kunt u tot 21 dagen voor vertrek uw vertrekdatum en tijdstip een onbeperkt aantal keer uitstellen naar een later moment, tot een jaar na uw originele boeking. Dit geldt voor alle luchtvaartmaatschappijen in ons bovengenoemde aanbod.
U betaalt dan geen wijzigingskosten. Eventuele reissomverschillen (bv. door een ander seizoen of als het nieuwe ticket duurder is) worden verrekend. U dient er rekening mee te houden dat de geboekte luchtvaartmaatschappij en het reisgezelschap hetzelfde dienen te blijven.
U kunt zich hiervoor verzekeren met een annuleringsverzekering. Dan worden de kosten voor annulering vergoed. U kunt deze verzekering afsluiten in combinatie met de boeking van uw vakantie.
Om er zeker van te zijn dat iedereen in het reisgezelschap binnen de annuleringsverzekering valt, raden wij u aan altijd een polis voor de gehele boeking af te sluiten. Check vooraf de voorwaarden. Onze reisspecialisten adviseren u hierover uiteraard ook graag. De annuleringsverzekering moet uiterlijk binnen zeven dagen na het boeken van de reis worden afgesloten.
Algemeen
De Jong Intra Vakanties is een onafhankelijke Nederlandse touroperator met reizen per touringcar, auto, boot, trein en vliegtuig in haar aanbod.
In een tijdperk van verregaande digitalisering is persoonlijke Aandacht de belangrijkste factor. Wij zijn er voor onze gasten die door de bomen het bos niet meer zien of door een druk bestaan geen tijd hebben om zelf de perfecte vakantie uit te zoeken. Onze enthousiaste medewerkers hebben een gedegen kennis van ons reisaanbod en ontzorgen onze gasten, die waarde hechten aan persoonlijk contact en een perfect reisadvies.
Dit persoonlijke contact en het perfecte reisadvies bieden wij aan via diverse kanalen. Via ons callcenter, onze reisstudio, via onze reisbureau partners en onze eigen website. Alles afgestemd op uw wens.
De missie van de Jong Intra Vakanties is om blije klanten te boeken en te binden. Dit doen wij door onze klanten zoveel mogelijk te ontzorgen bij de keuze van de vakantie. Wij stellen vakanties samen die een aantrekkelijke prijs kwaliteitverhouding hebben en gewoon perfect geregeld zijn. Wij hebben de A van Aandacht hoog in het vaandel staan. Aandacht voor de klant, Aandacht voor mens, dier en milieu én Aandacht voor onze medewerkers.
de Jong Intra Vakanties GmbH
Lindenstrasse 25
8302 Kloten
Zwitserland
Ons servicecenter:
de Jong Intra Vakanties BV
Havenkade 1
2984 AA Ridderkerk
Telefoon: +31 180 457803
Email: verkoop@dejongintra.com
(Tijdelijk gewijzigde) openingstijden servicecenter:
maandag t/m vrijdag: 09.00 – 18.00 uur
zaterdag: 09.30 – 17.00 uur
Op al onze reizen zijn de ANVR-Reizigersvoorwaarden, de Wet pakketreizen en de aanvullende touroperator voorwaarden van toepassing. De Jong Intra Vakanties is tevens aangesloten bij het Calamiteitenfonds. Uitgebreide informatie hieromtrent vindt u door op het betreffende logo te klikken onderaan de homepage.
Bovendien is op alle boekingen de garantieregeling van SGR(Z) van toepassing. U kunt de voorwaarden vinden op www.sgr.nl/garantieregeling. Op verzoek stuurt SGR deze voorwaarden toe.
Bijdrage SGR
Jarenlang heeft u gebruik kunnen maken van een gratis garantie op uw geboekte vakantie. Om die garantie ook in de toekomst te kunnen blijven bieden dient iedereen die boekt bij een SGR-aangesloten reisonderneming sinds 1 februari 2021 € 5 per persoon per boeking te betalen
Met slechts € 5 per persoon per boeking blijft SGR financiële zekerheid, vertrouwen en rust bieden. En houdt u garantie op uw geboekte vakantie!
De Jong Intra Vakanties hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In de Privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om ieders privacy te waarborgen en gaan daarom uiterst zorgvuldig om met persoonsgegevens. We houden ons in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. U leest hier alles over bij Privacy en Disclaimer.
Reservering maken
Nee, niet alle reizen staan op de site vermeld. Er zijn nog veel meer mogelijkheden: bijvoorbeeld reizen die op maat gemaakt worden of standaard reizen waar een onderdeel aangepast kan worden. Indien uw wensen afwijken van het aanbod op onze site, zijn ons verkoopmedewerkers graag bereid u hierin te adviseren en te assisteren. Telefonisch kan dat via +31 180 457803 of stuur een e-mail.
Ja, alle reizen, die bij het uitzoeken van een vakantie verschijnen op uw scherm, zijn beschikbaar én direct te reserveren. Door op de gewenste reis te klikken en keuzes te maken voor wat betreft de vertrekdatum en –duur, accommodatie, vervoer etc. verschijnt onderaan of aan de rechterkant van uw scherm een prijsopgave. Via de speciale button kunt u uw vakantie in de volgende stap naar wens aanvullen met eventuele extra reisonderdelen.
In stap 2 vragen wij u uw persoonlijke gegevens in te voeren.
In stap 3 maakt u een keuze voor wat betreft de afhandeling van uw boeking en kunt u een verzekering bij boeken.
In stap 4 wordt alles samengevat ter controle.
Door vervolgens op “Definitief boeken” te klikken wordt uw vakantie naar keuze vastgelegd in ons reserveringssysteem.
Indien uw boeking (of een deel van uw boeking) op aanvraag is, houdt dit in dat wij geen eigen voorraad meer hebben. Wij nemen in dit geval direct contact op met de hoteleigenaar, luchtvaartmaatschappij of andere contractpartner om te vragen of er nog kamers/hutten/stoelen, etc. beschikbaar zijn.
U hoort in dit geval zo snel mogelijk of uw boeking definitief kan doorgaan.
Zodra u op “definitief boeken” klikt wordt de reservering gemaakt. Direct na boeking ontvangt u een reserveringsnummer op het scherm en per email een reserveringsbevestiging met een pincode. Deze pincode kan worden gebruikt om uw boeking online te raadplegen. Het is van groot belang dat u deze bevestiging goed controleert!
Mocht u de emailbevestiging niet ontvangen, neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via +31 180 457803 of Stuur een e-mail.
Hiervoor refereren wij naar de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reis- en boekingsvoorwaarden): het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze ook nog na aanvaarding door de reiziger van het aanbod en eventuele bevestiging door de reisorganisator, worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden) respectievelijk binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen.
Bij het invullen van de gegevens van uw reisgezelschap kunt u eventuele bijzonderheden vermelden. Dit zijn voorkeuren die we ter informatie aan het hotel, de agent of andere leverancier doorgeven.We doen ons best dit te regelen, maar het blijft een voorkeur en geen garantie.
U kunt op verschillende bestemmingen extra’s bij uw reservering boeken. Deze extra’s variëren van metro en andere openbaar vervoer kaarten, toegangskaarten tot pretparken en musicals tot huurauto's en huurfietsen. Bij het boeken van een reis worden deze extra's aangeboden als onderdeel van uw reservering. Het is ook mogelijk na het afsluiten van de boeking nog reisonderdelen bij te boeken. Neem hiervoor contact op met ons service center via +31 180 457803 of stuur een e-mail.
Ja, dit is mogelijk. Tijdens de reservering verschijnt in stap 3 de optie om te kiezen voor reis- en/of annuleringsverzekering. U verzekert uw vakantie dan via Unigarant Verzekeringen.
De reissom wordt in de prijsopgave gespecificeerd. Elke keer als u iets aanpast in de keuzes om uw vakantie geheel naar wens te maken, wijzigt deze prijsopgave mee. Alle kosten inclusief bijvoorbeeld reserveringskosten, kosten voor calamiteitenfonds en eventuele luchthavenbelasting en toeslagen, etc. worden door ons gemeld. De totaalprijs bij het afsluiten van uw reservering op uw scherm is altijd gelijk aan de prijs op de bevestiging/factuur.
U kunt per reservering voor maximaal 8 personen een vakantie via onze site vastleggen. Maar u kunt uiteraard voor meer personen bij ons boeken. U kunt een extra reservering maken voor de overige personen en hierbij verwijzen naar de eerste reservering. Of contact met ons opnemen via +31 180 457803 of stuur een e-mail.
Voor de vakanties in ons aanbod gelden voor kinderen verschillende kortingsregelingen. De kinderkortingen die van toepassing zijn, worden op onze site bij de desbetreffende accommodatie in het tabblad "reisinformatie” vermeld en in de prijsopgave verwerkt.
Voor bepaalde aanbiedingen worden extra accommodaties ingekocht. Indien deze accommodaties volgeboekt zijn, wordt de aanbieding stop gezet. Het kan dan voorkomen, dat dezelfde accommodatie nog wel voor een hogere prijs beschikbaar is. Aanbiedingen kunnen beperkt in voorraad zijn!
Uiteraard. Het is echter via onze site helaas niet mogelijk een berekening te maken van de juiste prijs. Misschien is er nog een extra transfer nodig? Hoe verlopen de heen- en terugreis? Voor gecombineerde reizen raden wij u daarom aan contact op te nemen met onze reisspecialisten via +31 180 457803 of stuur een e-mail.
Uiteraard. Controleer altijd eerst of de door u gewenste vertrekdatum al boekbaar is via onze site. Als dit niet het geval is, raden wij u hiervoor aan contact op te nemen met één van onze reisspecialisten via +31 180 457803 of stuur een e-mail.
Ja. Nadat u de reservering heeft afgerond en het reserveringsnummer op het scherm heeft gelezen, wordt er een bevestiging naar het door u opgegeven emailadres gestuurd. Eventuele wijzigingen kunt u telefonisch doorgeven via het servicecenter via +31 180 457803 of stuur een e-mail.
Sommige wijzigingen kunnen wij niet meer zonder kosten verwerken aangezien wij hiervoor door onze contractpartner worden doorbelast. Bijvoorbeeld op basis van de voorwaarden welke de diverse luchtvaartmaatschappijen hanteren. Wij zullen altijd onze uiterste best voor u doen, maar voor sommige wijzigingen moeten wij kosten doorberekenen. Deze zullen altijd met u worden overlegd.
De Koninklijke Marechaussee (Ministerie Van Defensie) is een campagne begonnen om kind ontvoeringen tegen te gaan. Behalve het paspoort van ouder en kind, wordt gecontroleerd of sprake is van ouderlijk gezag. Twijfelgevallen zijn bijvoorbeeld kinderen met een andere achternaam dan de vader of moeder. Ook kinderen die met een oom of tante op reis gaan, vallen onder de verscherpte controle. Bij twijfel doet de dienst ter plekke extra onderzoek. Om problemen te voorkomen, wordt geadviseerd dat vaders of moeders, die alleen met hun kind(eren) reizen het volgende formulier in te vullen:
Toestemmingsformulier minderjarigen
Zoekresultaten worden standaard getoond op basis van 'Meest populaire eerst'. De volgorde komt tot stand door een zogenaamd algoritme, dat kijkt naar het aantal boekingen, de reissommen en het bezoek op de pagina van de accommodatie. Hiervoor worden boekingsgegevens en gegevens over het websitegebruik met elkaar gebruikt. Wil u meer weten over het gebruik van boekingsgegevens en gebruikersgegevens raadpleeg dan onze Privcay & Disclamer en onze Cookie verklaring.
Betaling en reisdocumenten
Zodra u op “definitief boeken” klikt wordt de reservering gemaakt en komt u op een bevestigingspagina waarop u de betaalwijze kiest. Bij de Jong Intra Vakantie kunt u op de volgende manier betalen:
iDEAL
Creditcard (Mastercard of Visa)
Bankoverschrijving
VVV Lekker Wegkaart
De Jong Intra Cadeaubon
U kunt ook maximaal € 50 van de reissom betalen met:
VVV Cadeaukaart
WebshopGiftcard
Indien u boekt buiten 6 weken voor vertrek, kunt u zelf selecteren of u alleen de aanbetaling voldoet of dat u direct de totale reissom betaalt.
U kunt de restantbetaling voldoen via uw eigen online pagina om uw boeking te raadplegen. Via 'Mijn boeking' logt u in met uw reserveringsnummer en uw eigen pincode die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Voor een restant betaling gelden dezelfde betalingsmogelijkheden als direct na boeking:
iDEAL
Creditcard (Mastercard of Visa)
Bankoverschrijving
VVV Lekker Wegkaart
De Jong Intra Cadeaubon
U kunt ook maximaal € 50 van de reissom betalen met:
VVV Cadeaukaart
WebshopGiftcard
Direct na boeking dient u de aanbetaling te voldoen. Het exacte bedrag staat aangegeven bij de betaalmogelijkheden op uw bevestigingspagina of via de eigen online pagina om uw boeking te raadplegen. Wilt u inloggen op uw eigen online pagina, gebruik dan 'Mijn boeking' en log in met uw reserveringsnummer en uw eigen 'Inlogcode' die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken vóór de vertrekdag voldaan zijn.
Indien u binnen zes weken vóór de dag van vertrek een boeking maakt, dient de gehele reissom direct te worden voldaan.
Op uw bevestigingspagina of via de eigen online pagina om uw boeking te raadplegen kunt u altijd de exacte vervaldata en bedragen terugvinden.
Uw boeking heeft de status 'Op aanvraag'. U vindt dit terug op uw boekingsbevestiging.
Indien uw boeking (of een deel van uw boeking) op aanvraag is, houdt dit in dat wij geen eigen directe beschikbaarheid meer hebben. Wij nemen in dit geval direct contact op met de hoteleigenaar, luchtvaartmaatschappij of andere contractpartner om te vragen of er nog kamers/hutten/stoelen, etc. beschikbaar zijn. U hoort in dit geval zo snel mogelijk of uw boeking definitief kan doorgaan. Indien uw boeking akkoord komt, beschouwen wij uw boeking als een definitieve reisovereenkomst.
Voor boeking die op aanvraag staat, voldoet u de aanbetaling of totale betaling pas op het moment dat boeking door ons bevestigd is. U ontvangt automatisch een email met betaalinformatie en een link naar onze betaalpagina. Bij de Jong Intra Vakantie kunt u op de volgende manier betalen:
iDEAL
Creditcard (Mastercard of Visa)
Bankoverschrijving
VVV Lekker Wegkaart
De Jong Intra Cadeaubon
U kunt ook maximaal € 50 van de reissom betalen met:
VVV Cadeaukaart
WebshopGiftcard
Indien u boekt buiten 6 weken voor vertrek, kunt u zelf selecteren of u alleen de aanbetaling voldoet of dat u direct de totale reissom betaalt.
Uw betaling is de eerstvolgende werkdag verwerkt op uw boeking. Indien het bedrag van uw rekening is afgeschreven of u hebt alle betaalstappen met uw creditcard of met een cadeaukaart doorlopen, dan kunt u erop vertrouwen dat dit goed gegaan is.
Wilt u de verwerking van de betaling controleren, gebruik dan 'Mijn boeking' en log in met uw reserveringsnummer en uw eigen 'Inlogcode' die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Wij bieden u de keuze om via iDEAL uw aanbetaling, restantbetaling of de volledige reissom te voldoen.
Kies voor betalen via iDEAL en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling.
Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven. De betaling is de eerstvolgende werkdag verwerkt op uw boeking. Wilt u de verwerking van de betaling controleren, gebruik dan 'Mijn boeking' en log in met uw reserveringsnummer en uw eigen pincode die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Wij bieden u de keuze om via creditcard uw aanbetaling, restantbetaling of de volledige reissom te voldoen.
Kies voor betalen via Visa of Mastercard en geef uw creditcard gegevens in. Het bedrag wordt direct op uw creditcard verwerkt. Wilt u de verwerking van de betaling controleren, gebruik dan 'Mijn boeking' en log in met uw reserveringsnummer en uw eigen 'Inlogcode' die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Met uw creditcard kunt u veilig betalen. Al onze creditcard transacties worden direct afgehandeld door Worldline, een betrouwbare organisatie op de markt van betalingsdiensten. De creditcardgegevens die u via de beveiligde betaalpagina doorgeeft, worden via een beveiligde verbinding gecodeerd naar Worldline verstuurd. Uw creditcardgegevens worden niet in de systemen van de Jong Intra Vakanties opgeslagen.
Wij bieden u de keuze om via overschrijving uw aanbetaling, restantbetaling of de volledige reissom te voldoen. In uw emailbevestiging ontvangt u alle gegevens om uw overschrijving in orde te maken. Vermeld bij een overschrijving het 6-cijferige nummer dat bij de betaalinformatie op de emailbevestiging staat vermeld.
Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven. De betaling is de eerstvolgende werkdag verwerkt op uw boeking. Wilt u de verwerking van de betaling controleren, gebruik dan 'Mijn boeking' (rechtsboven op dejongintra.nl) en log in met uw reserveringsnummer en uw eigen 'Inlogcode' die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Betaalt u binnen 2 weken voor vertrek, dan is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van een bankoverschrijving.
U heeft de mogelijkheid (een gedeelte van) de reissom te voldoen met een VVV Cadeaukaart, een VVV Lekker Weg Cadeaukaart of een WebshopGiftcard.
Voor de VVV Cadeaukaart en Webshopgiftcard geldt per 1 juli 2020 de wettelijke limiet van € 50 als te betalen bedrag. Indien u een deel van uw restantbetaling via een VVV Cadeaukaart of Webshopgiftcard wilt voldoen, dient u eerst het restantbedrag minus € 50 te voldoen. Het restant bedrag van € 50 kunt u vervolgens met uw VVV Cadeaukaart of Webshopgiftcard voldoen.
Het bedrag wordt direct van de VVV Cadeaukaart afgeschreven. De betaling is de eerstvolgende werkdag verwerkt op uw boeking. Wilt u de verwerking van de betaling controleren, gebruik dan 'Mijn boeking' en log in met uw reserveringsnummer en uw eigen 'Inlogcode' die u per email in uw reserveringsbevestiging hebt ontvangen.
Het is niet mogelijk te betalen met een VVV Cadeaubon of VVV Irischeque.
Voor boeking die op aanvraag staat, voldoet u de aanbetaling of totale betaling pas op het moment dat boeking door ons bevestigd is. U ontvangt automatisch een email met betaalinformatie en een link naar onze betaalpagina. Bij de Jong Intra Vakantie kunt u op de volgende manier betalen:
iDEAL
Creditcard (Mastercard of Visa)
Bankoverschrijving
VVV Lekker Wegkaart
De Jong Intra Cadeaubon
U kunt ook maximaal € 50 van de reissom betalen met:
VVV Cadeaukaart
WebshopGiftcard
Indien u boekt buiten 6 weken voor vertrek, kunt u zelf selecteren of u alleen de aanbetaling voldoet of dat u direct de totale reissom betaald.
Wat betekent het als mijn boeking op aanvraag staat?
Indien uw boeking (of een deel van uw boeking) op aanvraag is, houdt dit in dat wij geen eigen directe beschikbaarheid meer hebben. Wij nemen in dit geval direct contact op met de hoteleigenaar, luchtvaartmaatschappij of andere contractpartner om te vragen of er nog kamers/hutten/stoelen, etc. beschikbaar zijn. U hoort in dit geval zo snel mogelijk of uw boeking definitief kan doorgaan. Indien uw boeking akkoord komt, beschouwen wij uw boeking als een definitieve reisovereenkomst.
Alle benodigde reisdocumenten voor uw aanstaande vakantie worden door ons verzameld en zodra wij ook de betaling van u hebben ontvangen worden deze per email verstuurd. Ook kunt u na boeking de keuze maken om tegen betaling de reisdocumenten per post te ontvangen.
De reisdocumenten voor onze (vlieg)busreizen en riviercruises worden uiterlijk 10 dagen voor vertrek verstuurd.
Heeft u gekozen voor de afhandeling via uw reisbureau, dan krijgt u bericht om de reisdocumenten bij hen op te halen.
Bij de reisdocumenten ontvangt u de tickets, vouchers, eventuele bijbehorende bevestigingen en extra reisinformatie met nuttige tips voor een onbezorgde vakantie. Let altijd goed op dat uw betaling ruimschoots op tijd bij ons binnen is. Uw reisdocumenten worden pas naar u verstuurd als de volledige betaling bij ons binnen is. Bij een niet tijdige betaling loopt u het risico dat uw reisdocumenten niet op tijd bij u aankomen.
Reis per vliegtuig, trein en auto
Bij boeking worden over het algemeen de geplande indicatieve vertrek- en aankomsttijden vermeld. Deze tijden zijn echter altijd onder voorbehoud van wijziging door de luchtvaart- of treinmaatschappij. Hier hebben wij geen invloed op. De definitieve tijden vindt u in uw reisdocumenten.
Bij sommige reizen is de transfer inclusief, bij andere reizen kan deze extra worden bijgeboekt en in een enkel geval wordt er geen transfer aangeboden. Alles afhankelijk van de mogelijkheden ter plaatse. Het is aan te raden om alles in één keer te regelen, zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.
Alle informatie met betrekking tot eventuele transfers kunt u terugvinden bij de desbetreffende reis op onze site.
Dit is per bestemming verschillend. Alle informatie met betrekking tot reisleiding kunt u terugvinden in de informatie bij de desbetreffende reis op onze site. Als er reisleiding aanwezig is op de door u gekozen bestemming, vindt u de contactgegevens terug op de reisdocumenten en in de receptie van uw accommodatie.
De vliegtuigen zijn ingedeeld in een aantal tariefklassen (boekingsklassen).
Voor de goedkoopste tarieven zijn altijd een aantal stoelen beschikbaar. Hoe eerder u boekt, hoe meer kans u maakt om te kunnen profiteren van de laagste prijs!
Voorbeeld: een toestel naar Madrid is als volgt ingedeeld: 10 plaatsen in de A-Klasse die worden verkocht voor € 75, zijn die volgeboekt dan zijn er 20 plaatsen in de B-Klasse die worden verkocht voor € 125, zijn die volgeboekt dan zijn er 30 plaatsen in de C-Klasse die worden verkocht voor € 175, zijn die volgeboekt dan zijn er 30 plaatsen in de D-klasse die worden verkocht voor € 300, zijn die volgeboekt dan worden de overige stoelen verkocht voor € 500.
U ziet het: hoe eerder u boekt, hoe meer kans u maakt op het voordeligste tarief!
Onze pakketprijzen zijn gebaseerd op de goedkoopst beschikbare boekingsklasse. Indien er ook andere opties zijn, kan er een 'toeslag boekingsklasse' gelden. Deze wordt getoond in de prijsopgave of wordt met u overlegd als uw boeking de status “op aanvraag” heeft.
Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Zie de bagageregels per luchtvaartmaatschappij.
Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Inchecken per luchtvaartmaatschappij
Reizen per touringcar
Indien u onderweg tijdens uw reis redenen ervaart om een zelftest af te nemen, en de test valt positief uit, dan moeten wij als organisatie de quarantaine regels van het desbetreffende land volgen. Dat betekent in de praktijk dat u gedurende de quarantaine periode niet aan de busreis kunt deelnemen. Ook indien er geen quarantaine regels van kracht zijn, kunt u in ieder geval totdat u klachten vrij bent niet aan de groepsreis deelnemen.
Wij verlenen u uiteraard alle noodzakelijke hulp en bijstand bij het vinden van een juiste locatie voor de quarantaine, voor vervoer verder naar de groep indien u na de quarantaine weer kunt aansluiten of voor vervoer naar huis. Eventuele aanvullende kosten die te maken hebben met de quarantaine periode en aanvullend vervoer komen voor uw eigen rekening
Wij adviseren u daarom nadrukkelijk de mogelijkheid te onderzoeken voor het afsluiten van een verzekering die (een deel) van de kosten dekt.
Ook adviseren wij u voor vertrek een zelftest te doen.
Veilig en gezond op vakantie
Uiteraard gaan we alleen met u op reis als wij er van overtuigd zijn dat het veilig en verantwoord is voor uw gezondheid. Anders gaan we niet op weg! Ten einde u een eenduidige informatie en een uniforme aanpak te kunnen bieden, hebben we met een aantal Nederlandse busreisorganisaties en brancheorganisatie ANVR een gezamenlijk pakket van maatregelen en richtlijnen samengesteld. Gebaseerd op de regels, adviezen en protocollen van o.a. de Nederlandse overheid, Europese Unie, (lokale en internationale) overheden, gezondheidsinstanties (o.a. RIVM) en brancheorganisaties als de ANVR en Busvervoer Nederland (KNV).
Bij uw reispapieren ontvangt u een gedetailleerde beschrijving van alle geldende richtlijnen tijdens uw specifieke reis. Wanneer de Nederlandse overheid, Europese Unie of lokale overheden corona-richtlijnen aanpassen, zullen we onze richtlijnen hier opnieuw aan toetsen.
In tegenstelling tot het reizen per vliegtuig hoeft u voor het meenemen van de bagage in de touringcar niet bij te betalen. Per persoon kunt u kosteloos 1 stuk ruimbagage meenemen in de touringcar.
Gedurende een excursiereis verblijft u de gehele vakantie in hetzelfde hotel. Vanuit dit hotel worden diverse excursies in de omgeving gemaakt. Tijdens een rondreis reist u van plaats naar plaats en dus van hotel naar hotel. Soms verblijft u wat langer op 1 plaats, maar dan reist u toch weer verder naar het volgende overnachtingshotel.
Voor onze busreizen geldt dat u op diverse opstapplaatsen door heel Nederland op kunt stappen. Meer informatie over het opstapschema en de mogelijke opstapplaatsen staan vermeld bij de betreffende reis.
Deze reizen starten met een vliegreis naar de vakantiebestemming alwaar de touringcar met chauffeur (en meestal reisleiding) op het vliegveld klaar staat voor het programma ter plaatse. Op deze manier nemen de heen- en terugreis heel weinig tijd in beslag. De touringcars ter plaatse voldoen uiteraard zoveel mogelijk aan de ANVR standaard.
Reizen is altijd intensief; zo verblijft u bijvoorbeeld tijdens een rondreis in verschillende hotels en moet u er rekening mee houden dat er in de steden die we bezoeken veel gelopen dient te worden en dat het niet altijd mogelijk is dat de touringcar u in het centrum van de stad afzet/ophaalt.
Zoals aangegeven in de ANVR reizigersvoorwaarden, bent u verplicht om bij boeking bijzonderheden te vermelden over uw lichamelijke en geestelijke toestand, die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis. Als u in uw informatieplicht tekort schiet, kan dit tot gevolg hebben dat u en uw eventuele medereiziger(s) door of namens de Jong Intra Vakanties van (verdere) deelname aan de reis wordt/worden uitgesloten. In dat geval worden alle hieruit voortvloeiende kosten op u verhaald.
Dat betekent dat u voor het deelnemen aan onze excursie- en rondreizen:
Over een goede conditie en mobiliteit dient te beschikken.
Geen scootmobiel kunt meenemen.
Zelfstandig de touringcar in en uit kunt stappen.
Zelf voor eventuele begeleiding tijdens de reis zorg dient te dragen. Onze chauffeurs/reisbegeleiders zijn hiertoe niet bevoegd, noch opgeleid.
Bij boeking melding maakt indien u van een rollator/rolstoel gebruik maakt. U ontvangt van ons een "formulier"dat u ingevuld aan ons dient terug te sturen. Wij bekijken samen met u of de door u uitgezochte reis geschikt is. Tevens dient u samen met een medereiziger een boeking te maken. Indien u alleen reist en een rollator/rolstoel gebruikt, kunnen wij uw boeking niet aannemen.
Zich bewust bent van het feit dat hulpmiddelen inklapbaar dienen te zijn en de maximale afmeting van 90 x 80 x 40 cm (ingevouwen) bedraagt. Voor een rollator geldt een maximum gewicht van 20 kilo.
Samen met de chauffeur zorgdraagt voor het in- en uitladen van de rollator. Vanwege de Arbowetgeving is het niet toegestaan dat uw chauffeur dit alleen doet.
Voor onze excursie- en rondreizen hanteren wij een richtlijn van maximaal 3 rollators/rolstoelen per reis.
Op de volgende reizen en vertrekdata werkt de Jong Intra Vakanties samen met een organisatie die reizen organiseert voor minder validen;
Mindervaliden 2023
De Jong Intra Vakanties meent in de hierna vermelde regels een goede afweging te hebben gevonden in de belangen van valide en minder valide reizigers:
Wij hanteren een richtlijn van 8 minder valide passagiers met minimaal 2 begeleiders op een reisgezelschap van gemiddeld 28 personen. Uitgangspunt hierbij is ook de uitvoerbaarheid van de reis en de beleving door valide reizigers. Deze richtlijn sluit ook aan bij jurisprudentie omtrent dit onderwerp.
Brochures en informatie
Alle informatie met betrekking tot de bestemmingen en/of de accommodaties vindt u op onze site. Met name onder “reisinformatie” bij de reis van uw keuze vindt u alle details. Uiteraard kunt voor extra informatie of specifieke vragen contact met ons servicecenter opnemen via + 31 180 457803 of Stuur een e-mail.
De scherpste aanbiedingen versturen wij regelmatig in onze nieuwsbrieven.
Meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Ja, u kunt via ons brochure overzicht uw gewenste brochure bestellen.
Voor up-to-date informatie met betrekking tot de schoolvakanties verwijzen wij u naar de site van het Ministerie van Onderwijs.
Mocht uw vraag met de bovenstaande informatie toch nog niet beantwoord zijn, staan wij graag voor u klaar! U kunt voor extra informatie of specifieke vragen contact met ons servicecenter opnemen via + 31 180 457803 of stuur een e-mail.
Reviews
De klantbeoordelingen worden verzameld onder vakantiegangers die met de Jong Intra Vakanties gereisd hebben. Wanneer na terugkomst het enquêteformulier ingevuld wordt, worden de gegevens gebruikt voor de klantbeoordeling op onze website.
Het gemiddelde cijfer van de verschillende beoordelingscriteria van de accommodatie vormen samen het totaalcijfer. De review wordt getoond onder vermelding van het geslacht en volledige achternaam van de hoofdboeker en de datum waarop deze gepubliceerd is.
Voor de tekstuele review wordt de tekst gebruikt uit het veld ‘Wilt u een review schrijven over uw reis?’. Voor publicatie wordt de review inhoudelijk gecontroleerd op o.a. het gebruik van beledigende teksten of grof taalgebruik. De Jong Intra Vakanties kan te allen tijde besluiten de gegevens uit een enquêteformulier niet mee te wegen in de klantbeoordeling en/of de tekstuele review niet te tonen wanneer deze in strijd zijn met de richtlijnen.
De Jong Intra Vakanties hanteert de volgende aanvullende richtlijnen voor reviews:
Een review is geen klacht, maar een beoordeling van uw vakantie en uw accommodatie. Bent u niet geheel tevreden over uw reis, neemt u dan contact met ons op conform de procedure als omschreven in uw reisbescheiden.
Per reisgezelschap/boeking wordt o.b.v. het enquêteformulier maximaal 1 klantbeoordeling samengesteld en getoond.
Wij vragen u de cijfers in het enquêteformulier te onderbouwen in het veld ‘Wilt u een review schrijven over uw reis?’. Alleen de tekst uit dit veld wordt gebruikt bij de klantbeoordelingen die op de website getoond worden.
Wij vragen u te allen tijden uw cijfer te onderbouwen met tekst, zodat het duidelijk is waarom u uw accommodatie beoordeelt met het betreffende cijfer.
Wij plaatsen geen reviews met beledigende of discriminerende teksten, of met grof taalgebruik.
Reviews met reclame-uitingen worden door ons niet gepubliceerd.
Eigenaren van accommodaties of anderen die in de uitkomst een belang hebben van de review zijn automatisch uitgesloten van deelname. Alleen onze reizigers ontvangen de mogelijkheid om via een enquête na terugkomst hun accommodatie te beoordelen en een review achter te laten.
Vermeld geen persoonlijke informatie van uzelf of andere in uw review.
De review mag geen inbreuk op het auteursrecht of andere (intellectuele eigendoms-) rechten van derden maken.
Doordat wij eerst controleren of de reviews in strijd zijn met onze richtlijnen ziet u de review niet meteen terug op onze website. Na ongeveer 1 week zal uw review zichtbaar zijn.