Informatie over inloggen bij Ryanair

Airline Ryanair-logo

Airline Ryanair-hero

MyRyanair account aanmaken

Stap 1
Ga naar https://www.dejongintra.nl/ryanaircheckin op een laptop/computer (niet op een telefoon/tablet). Opent de link niet? Probeer het dan via een andere browser zoals Google Chrome/Firefox/Safari (niet internet Explorer). Beste manier is via incognito modus in Google Chrome.

Klik op tabblad Reserveringsnummer en vul hier het reserveringsnummer van Ryanair (bestaande uit letters of cijfers en letters) en e-mailadres uit de reisdocumenten in.
Belangrijk: Gebruik niet je eigen e-mailadres.

Als je boeking is gevonden ga dan naar tabblad 'Registreren' en geef je EIGEN e-mailadres en wachtwoord op en klik op registreren (of registreer via Facebook of Google).

Stap 2 - verificatie
Heb je de juiste gegevens ingevuld, maar lukt het je niet om je boeking op te halen? Ga dan naar https://www.dejongintra.nl/ryanairklantcontrole
Klik enkele keren op Continue en vul daarna het reserveringsnummer van Ryanair (bestaande uit letters of cijfers en letters), voornaam en achternaam in (zonder spaties en leestekens).

Maak hierna een account aan bij Ryanair met je EIGEN e-mailadres en wachtwoord (of registreer via Facebook of Google).

  • De aanbevolen manier voor verificatie is volgens Ryanair met gezichtsherkenning en tegen betaling van € 0,59. Dit doe je op een laptop/computer en tijdens het proces scan je met je telefoon de getoonde QR-code en kan je de gezichtsherkenning doen waarna deze op de laptop/computer komt te staan. De goedkeuring op deze verificatie duurt meestal enkele minuten.

  • Of je kunt kiezen voor de standaard verificatie (goedkeuring kan tot 7 dagen duren). Niet gebruiken als je binnen 8 dagen vertrekt, want als je niet op tijd een goedkeuring ontvangt dien je tegen betaling op de luchthaven in te checken.

  • Of je kunt tegen betaling van € 55 per persoon op de luchthaven inchecken. Je dient dan minimaal 2 uur voor vertrek bij de Ryanair balie te zijn.

Belangrijk
Wanneer je je ‘MyRyanair-account’ hebt aangemaakt gaat alle communicatie vanuit Ryanair naar jouw e-mailadres. Mocht er een vluchtwijziging of vluchtannulering zijn voor de heen- of terugreis, dan stuurt Ryanair hierover een e-mail naar jouw e-mailadres. Je kunt deze e-mail doorsturen naar lowcostcarriers@dejongintra.nl onder vermelding van jouw reserveringsnummer (6 cijfers en begint met een 6). Er wordt dan over deze vluchtwijziging of vluchtannulering contact met je opgenomen.

Nog vragen?

Wat moet ik doen als de link naar de website niet opent?

  • Probeer het dan via een andere browser zoals Google Chrome/Firefox/Safari (niet Internet Explorer). Beste manier is via incognito modus in Google Chrome.

Bovenstaande website werkt niet. Is er nog een andere link?

Welk e-mailadres moet ik gebruiken voor het aanmaken van een ‘MyRyanair-account’?

  • Gebruik het emailadres zoals vermeld in de reisdocumenten en niet je eigen emailadres.

Welk reserveringsnummer moet ik gebruiken voor het aanmaken van een ‘MyRyanair-account’?

  • Gebruik het reserveringsnummer van Ryanair uit de reisdocumenten. Het reserveringsnummer van Ryanair bestaat uit 6 letters of een combinatie van cijfers en letters. Gebruik niet het reserveringsnummer van de Jong Intra Vakanties wat bestaat uit 6 cijfers en begint met een 6.

Moet ik mijn boeking altijd verifiëren?

  • Nee, dit geldt niet voor elke boeking. Ryanair heeft voor sommige boekingen een extra beveiliging ingebouwd. Je komt hier achter als bij Stap 1 je boeking niet wordt gevonden. Ga dan naar Stap 2.

Wat gebeurt er als ik niet verifieer?

  • Dan moet je inchecken op de luchthaven tegen betaling van € 55 per persoon. Je dient dan minimaal 2 uur voor vertrek bij de Ryanair balie te zijn.

Moet ik leestekens in mijn naam ook vermelden op de website van Ryanair?

  • Nee, leestekens (zoals -, é, ö, ß, Ü, Ä) worden niet vermeld op het vliegticket en om je boeking op te vragen dien je deze tekens niet te gebruiken. Dus Jan-Willem wordt JanWillem en Esmée wordt Esmee.

Wat moet ik doen als de naam van de eerste persoon in de boeking niet klopt en hierdoor de verificatie niet lukt?

  • Laat dan de verificatie doen door een medereiziger. Daarna kan de naam van eerste persoon worden aangepast in het ‘MyRyanair-account’.

Wat moet ik doen als aanmaken van een ‘MyRyanair-account’ niet werkt op mijn telefoon/laptop?

  • Verificatie werkt meestal niet op een telefoon/tablet. Gebruik een laptop/computer.

Wat moet ik doen als ik een 404-pagina zie na klikken op de link naar de website?

  • Klik bovenin op My Bookings en dan nog een keer bovenin op My Bookings. Ga dan naar Stap 1.

Hoe werkt gezichtsherkenning voor de verificatie?

  • Tijdens de verificatie op laptop/computer scan je met je telefoon de getoonde QR-code en kan je de gezichtsherkenning doen waarna deze op de laptop/computer komt te staan. De goedkeuring op deze verificatie duurt meestal enkele minuten.

Hoe lang duurt het voordat ik weet of de verificatie is gelukt?

  • De aanbevolen manier voor verificatie is volgens Ryanair met gezichtsherkenning tegen betaling van € 0,59. De goedkeuring op deze verificatie duurt meestal enkele minuten.

  • Of je kunt kiezen voor de standaard verificatie. Hiervan kan de goedkeuring tot 7 dagen duren, dus deze optie niet gebruiken als je binnen 8 dagen vertrekt. Je ziet dan op het scherm 'In verificatiewachtrij' tot de verificatie is goedgekeurd.

Welke verificatie moet ik gebruiken als ik over enkele dagen vertrek?

  • Als je binnen 8 dagen vertrekt dan kan je het beste de verificatie met gezichtsherkenning tegen betaling van € 0,59 gebruiken. De goedkeuring op deze verificatie duurt meestal enkele minuten. Als je gratis standaard verificatie gebruikt dan kan de goedkeuring tot 7 dagen duren. Indien de verificatie niet voor vertrek is gelukt dan dien je op de luchthaven tegen betaling van € 55 in te checken.

Kan ik de standaard verificatie later nog aanpassen in verificatie met gezichtsherkenning?

  • Als je eerst de standaard verificatie (goedkeuring binnen 7 dagen) hebt doorlopen dan is het niet mogelijk om dit daarna nog om te zetten naar de verificatie met gezichtsherkenning (goedkeuring meestal binnen enkele minuten).

Wat als ik de verificatie heb doorlopen en mijn boeking zie, maar ‘Deze boeking beheren’ werkt niet?

  • Voer nogmaals Stap 1 uit. Daarna springt het scherm op ‘Meld je aan’ en daar vul je je EIGEN e-mailadres en wachtwoord in (of login via Facebook of Google) wat bij Stap 2 is gebruikt.

Kan ik direct na aanmaken van mijn account inchecken?

  • Indien je tegen betaling een stoelreservering maakt kan je al vanaf 60 dagen voor vertrek inchecken en ook direct voor de terugreis inchecken. Indien je geen stoelreservering maakt kan je vanaf 24 uur voor vertrek online inchecken.

Welke bagage mag ik gratis meenemen bij Ryanair?

  • Je mag aan boord gratis 1 kleine tas meenemen die onder de stoel voor je moet passen. Dit kan een handtas, laptoptas of rugzak zijn van max. 40 x 20 x 25 cm. Als je 2 stuks bagage meeneemt naar de gate, of als jouw kleine tas te groot is en niet onder de stoel voor je past, dien je op de luchthaven een toeslag van € 60 tot € 75 te betalen.

Welke bagage kan ik tegen betaling meenemen?

Is een account aanmaken niet gelukt?